Cinc cadets representaran al club en el Campionat d’Espanya U16

La prova se celebra este cap de setmana a Castelló i es desplacen Claudia Martínez, Daniel Ros, Neus Sansaloni, Borja Ortega i Mireia Juan. El valler Borja Ortega arriba amb la quarta millor marca en els 1.000 metres llisos.
D'esquerra a dreta Claudia Martínez, Daniel Ros, Neus Sansaloni, Borja Ortega i Mireia Juan.
D’esquerra a dreta Claudia Martínez, Daniel Ros, Neus Sansaloni, Borja Ortega i Mireia Juan.

El Club d’Atletisme Safor Delikia Sport va al XVII Campionat d’Espanya U16 a l’Aire Lliure, que se celebra este cap de setmana a Castelló, amb cinc atletes: Borja Ortega (1.000 m), Claudia Martínez (llargada i triple salt), Daniel Ros (perxa), Neus Sansaloni (1.000 m), i Mireia Juan (martell). Les cadets Nerea Almiñana (martell) i Laia Almenar (javelina), tot i tindre plaça, no podran competir en haver-se lesionat esta mateixa setmana.

El gran favorit al podi és Borja Ortega, campió d’Espanya de la modalitat en pista coberta. El valler va amb la marca que va fer a Sabadell, 2:37.12, si bé per a este esdeveniment és la quarta en la classificació. Amb tot, s’està preparant a consciència i la seua entrenadora, Bea Bosch, el veu capaç de lluitar per la medalla.

També en els 1.000 metres competirà Neus Sansaloni, per primera vegada en un nacional. Arriba a meitat de la taula en el rànquing de les inscrites, amb un registre de 3:06.20. Sansaloni, interna al Centre de Tecnificació Esportiva de Xest, entrena habitualment amb Raquel Landín i els caps de setmana que està a Gandia amb Pau Roig.

Pel que fa a Daniel Ros, entrenat per Samuel Mascarell, debuta en un campionat d’Espanya i arriba amb una millor marca de 3.70 metres en perxa, cinquena en la classificació dels inscrits al concurs i rècord de club cadet. Mireia Juan, que entrena Pepe Clavier, també debuta en un nacional. Quant a Claudia Martínez, ja va estar en sengles nacionals baix sostre I a l’aire lliure en la temporada passada. L’atleta entrenada per Iván Martínez intentarà ficar-se en els llocs de finalista en llargada i en triple salt.

El director tècnic del CA Safor, David Melo, va valorar el fet que el club haja aconseguit sis mínimes nacionals, tot i que finalment participen cinc, «en una categoria tan competitiva com la cadet i en diverses disciplines de l’atletisme».