Ángela Casanova queda quarta d’Espanya juvenil en els 5 km marxa amb rècord autonòmic

La marca de 24:14 aconseguida al nacional de Huelva el passat dissabte també suposa una mínima europea, tot i que la cita, prevista per a l'agost a Itàlia, es va suspendre per la pandèmia. • En el mateix campionat també van ser quarts Jordi Miret en alçada i Irene Escrivà en perxa, i van completar la participació 'grogueta' Belén Sospedra, Binta Kelle Watt, Aitana Ferrairó i Nerea Almiñana.
Sis dels atletes participants en el nacional, el passat cap de setmana a Huelva.

L’atleta del Club d’Atletisme Safor Teika Ángela Casanova va quedar quarta classificada en els 5.000 metres marxa del Campionat d’Espanya Individual Sub18 (Juvenil) a l’Aire Lliure, que es va celebrar el passat cap de setmana a Huelva. La marxadora de Benifairó entrenada per Pau Roig va aconseguir una marca de 24:14, fet que suposa rècord de la Comunitat Valenciana Sub18, que estava imbatible des de l’any 1990, i rècord absolut en les estadístiques del club ‘groguet’. A Huelva fins i tot va millorar 30 segons la seua marca personal.

Ángela Casanova en una imatge d’arxiu. / Foto: J. Cloquell.

A més, esta marca és mínima per a participar en el Campionat d’Europa de la categoria, que estava previst celebrar a l’agost a Itàlia, però que a causa de la pandèmia s’ha suspès. L’any que ve l’atleta seguirà sent juvenil, de manera que, si revalida estos resultats, podria anar a un europeu.

En el mateix campionat també van ser quarts Jordi Miret en alçada amb 1.91 metres, i Irene Escrivà en salt amb perxa amb 3.38 metres, les seues millors marques personals. Van completar la participació ‘grogueta’ Belén Sospedra (100 m.t.), Binta Kelle Watt (100 m.l.), Aitana Ferrairó (triple salt) i Nerea Almiñana, en martell. Amb esta competició els atletes ‘groguets’ de tecnificació donen per finalitzada la present temporada a l’aire lliure.