‘Atletismo’, la cançó de Josuer Armando Rosero per a reivindicar els valors de l’esport

L’atleta del CA Safor Teika, de 17 anys, composa una cançó de ritmes urbans amb missatges de superació, vida sana i companyerisme. En la gravació del videoclip, a la pista de Gandia, van participar nombrosos atletes del club mostrant les diverses disciplines.
Una imatge de la gravació del videoclip a Gandia. En el vèrtex, al front, Josuer Armando Rosero.

Josuer Armando Rosero, un atleta del Club d’Atletisme Safor Teika, de 17 anys, ha composat una cançó dedicada a l’atletisme on reivindica els valors d’este esport, com l’esforç, la superació, la vida sana i el companyerisme, i també amb l’objectiu que les seues disciplines abasten majors fites de popularitat i visibilitat mediàtica.

Baix el nom artístic de JR Rogo, el gandià comparteix així les seues dues grans passions, la música i l’esport. Josuer estudia un cicle formatiu de grau mitjà (Tècnic en Conducció d’Activitats Físicoesportives en el Medi Natural) a l’IES Gregori Maians, a Oliva. Este curs està fent les seues pràctiques en la Fundació Espurna, a Gandia, una entitat que treballa per a la integració sociolaboral de les persones amb discapacitat.

La cançó es titula ‘Atletismo’ i l’estil, com la resta dels seus temes, és un trap urbà i llatí, el ritme que s’imposa hui en dia entre la majoria dels joves de la seua generació. Esta és la seua tercera cançó, i continua component. “¿Ser cantant professional? Doncs no ho descarte, però si haguera de triar, em quedaria amb l’atletisme”, afirma. El tema fins i tot compta amb un videoclip. Per a la seua gravació ha tingut l’ajuda tècnica d’un altre company del club, el també atleta Bernat Pérez. Absolutament tot ho han pensat ells, i ho han fet amb els seus propis recursos, d’una manera totalment “amateur”.

“Des del principi teníem clar que volíem involucrar a la resta d’atletes del club, per a demostrar a tothom el que val este esport i com de meravellós és”, explica Josuer. Per això, el passat 1 de febrer, ja amb l’ajuda dels monitors del club, va convocar a atletes del grup de tecnificació, perquè també isqueren al videoclip i mostraren les diverses disciplines, com salts, curses o llançaments. També s’han utilitzat imatges de Josuer gravades en el pavelló Lluís Puig, a València, durant un campionat autonòmic, i unes altres cantant a la pista a última hora de la vesprada. El videoclip està penjat al seu canal de Youtube i es pot escoltar en plataformes com Spotify o Pandora.

Preparatius per a la gravació, en la pista de Gandia.

Medallista nacional
Josuer confessa que de menut practicava futbol, fins que va participar en “Jugant a l’Atletisme”, una competició escolar que disputen els centres educatius de Gandia, i es va quedar enganxat a este esport. Va ser aleshores quan el club ‘groguet’ el va “descobrir” i des dels 12 anys, en categoria infantil, està vinculat al Safor. El seu entrenador sempre ha estat Pau Roig. Actualment és Junior (Sub20) de primer any i destaca en mig fons. El seu major títol fins ara ho va aconseguir en la temporada a l’aire lliure de 2017, a Múrcia, proclamant-se al juliol campió d’Espanya Sub16 (Cadet) en els 600 m.l.. Abans, en el mes de març, havia estat medalla de bronze en el nacional baix sostre de la mateixa categoria i prova, celebrat a Antequera. En la vigent temporada considera que el seu principal objectiu és ajudar l’equip masculí a consolidar-se en la Primera Divisió, la categoria de plata de l’atletisme espanyol.

‘ATLETISMO’.
Lletra: Josuer Armando Rosero.

Atletismo, el deporte que amo lo llevo en la sangre
Yo corro por arte, porque es mi pasión
Un sentimiento nacido
Por cada palo, por cada golpe
Por cada entrene, por cada compe
Forgé mi destino a base de ganas
Que crecen tras cada victoria
Y se multiplican tras cada derrota
Porque no me rindo como sea.

Derribo conflictos, de lo malo me río
Que si lesión, que si dolor, desesperación
De querer pero no poder por diversos motivos.
La carga mental de si sale mal
De que me dirán pensar en abandonar.

Y en toda esa vaina
Personas vienen y van
Y aquí te das cuentas de quiénes están
y la verdad ya me cansé.

Tengo el poder de levantarme del barro
De seguir con los míos caída tras caída
Voy a seguir callando bocas que dicen
Que el atletismo es un deporte minoritario
Pero tiene un sentimiento más grande que cualquier otro
Esto solo lo sabemos los que estamos aquí día tras día
Y tú, como no estás…

Atletismo, el deporte que amo
Lo llevo en la sangre
Yo corro por arte, porque es mi pasión
Te enseña valores, regala amistades,
Comparte emociones.

Atletismo, no será el rey de los deportes
Pero sí el deporte rey,
Y si no ven y dínoslo a los miles de antes que somos.

Teika teika
Teika teika teika
Teika teika
Teika teika teika

Club Atletisme Safor que apunta
Con objetivos muy altos, y el Teika
Que apuesta por este deporte,
Juntos llegaremos a línea de meta.
Dedicación, constancia
Motivación, sacrificio
Ilusión, esfuerzo, en fin.

Atletismo, el silencio que llevo
Llevamos adentro mucho sentimiento, una forma de vida.
Atletismo, el equilibrio, la base de muchos deportes
Si no te gusta, perfecto lo respeto, y hasta te entiendo
Pero no estoy de acuerdo.

Respeta el deporte que amo
Y lo digo por varios
No sólo por ti