Belén Sospedra, rècord absolut femení del club en els 100 metres tanques

L’atleta va participar diumenge passat al Gran Premi Diputació, a Castelló. Binta Watt (Sub16) en 100 m.l. i Yago de la Fuente (Sub 20) en triple salt tindrien opcions d'acudir al nacional en cas de ser ‘repescats’. Christelle Gregori va participar dissabte a Lleó en un control de la RFEA, amb el grup de llançadors de Juanvi Escolano.
Belén Sospedra, a l’esquerra, i Binta Watt, a la dreta.

Diversos atletes del Club d’Atletisme Safor Teika participaren el passat cap de setmana en controls provincials de marques a l’aire lliure. Castelló va acollir diumenge el VII Gran Premi de la Diputació-IV Memorial José Antonio Cansino, on Belén Sospedra va completar els 100 metres tanques, amb altura de 0,84 cm, en 15 segons i 7 centèssimes.

Això suposa per a l’atleta un rècord absolut femení de club en els 100 m.t., que ostentava des de l’any 1992 l’atleta Valvanera del Castillo, amb 15:81. També és rècord de club Sub20 (Junior). Cal destacar que Sospedra, que entrena a València amb Yolanda Belda, és una atleta de categoria Sub18 (Juvenil) i este era el seu debut amb tanques d’esta altura, ja que en la seua franja d’edat es col·loquen a 0,76 metres. En esta última modalitat la seua millor marca és 15:09, per tant va córrer més ràpid amb tanques més altes, cosa que no és freqüent.

També va competir Óscar Gimeno en martell, que va enviar l’artefacte de 7,260 kg a 47,30 metres, la seua millor marca personal. Gimeno va aconseguir l’anterior cap de setmana una mínima nacional Sub20 (Junior) amb el martell de la seua categoria, de 6 kg.

D’altra banda, en el control de dissabte a València va destacar Binta Watt en els 100 m.l., amb un temps de 12:71. Això suposaria una mínima nacional Sub16 (Cadet) sempre que l’atleta fora «repescada». A més, Yago de la Fuente va fer un registre de 14,25 metres en triple salt, una marca que també li donaria el passaport al Campionat d’Espanya Sub20 (Junior) en el cas que tinguera plaça, en estar limitades per la crisi del coronavirus.

També dissabte, però al centre d’alt rendiment de Lleó, es va disputar un control de llançaments de la RFEA, on es va desplaçar el grup de Juanvi Escolano. Entre ells va estar l’atleta del CA Safor Teika Christelle Gregori, que va competir en martell, amb un millor resultat de 42,46 metres, amb el qual va ser quarta.

Els atletes ‘groguets’ ja es preparen per al Campionat Autonòmic Individual Absolut a l’aire lliure, este dissabte a València, a l’estadi del Túria, on viatjarà una expedició de 39 esportistes, la més nombrosa dels clubs de Gandia.