Centenars de persones marxen a Gandia pel dret de les dones a practicar esport sense por

Baix el lema ‘Correm sense por i no per por’, la Caminada Nocturna va partir des del poliesportiu municipal i va acabar a la plaça Major. A la marxa, convocada pel club, es va sumar l'ajuntament i nombroses entitats, clubs esportius i col·lectius socials.
Aspecte de la plaça Major, punt final de la caminada. / Foto: Àlex Oltra.

Centenars de persones, 800 segons fonts de la Policia Local, van participar el passat dimecres, 19 de desembre, a la vesprada a Gandia en una caminada nocturna pel dret de les dones a practicar esport com i quan vulguen, i en repulsa per l’assassinat masclista de Laura Luelmo. La marxa va partir a les 19.30 hores del poliesportiu municipal i va acabar mitja hora després a la plaça Major, en total uns 1,5 km que van discórrer de manera pacífica i reivindicativa.

La caminada, baix el lema «Correm sense por i no per por», va ser convocada dimarts pel Club d’Atletisme Safor Delikia Sport però en només 24 hores s’hi va sumar el propi Ajuntament de Gandia i nombroses entitats, clubs esportius i col·lectius de la ciutat.

La caminada pel carrer Major i lectura del manifest, amb la periodista Puri Naya i la presidenta de l’associació Rosa dels Vents, Juana Navarro. / Fotos: Àlex Oltra.

A la seua arribada a la plaça Major, i en presència de les autoritats municipals, es van llegir dos manifestos. En el primer, la periodista Puri Naya va reivindicar la llibertat de les dones a l’hora de fer esport, especialment el fet d’eixir a córrer assoles. «No pot ser que ens maten per ser dones, diem prou en nom de Laura Luelmo i de totes les dones que fan esport, o ixen a caminar, o simplement van assoles pel carrer i senten por», va assenyalar.

Per la seua banda, la presidenta de l’associació Rosa dels Vents per la Igualtat de Gènere, Juana Navarro, va apuntar: «No ens mata l’hora, ni la roba, ni la festa, ni l’esport, ens mata el masclisme. Ni una més, ni una menys». L’acte va acabar recordant la víctima amb un emotiu minut de silenci que es va trencar amb un llarg aplaudiment.

El Club d’Atletisme Safor Delikia Sport vol agrair a les institucions i a les nombroses persones que han donat suport a esta marxa, contribuint al fet que haja estat tot un èxit col·lectiu.

FOTOGALERIA en el perfil de Flickr del club.