El club tanca la temporada d’hivern amb 10 atletes finalistes en campionats d’Espanya

Óscar Gimeno va ser medalla de bronze en martell en categoria júnior i Alberto de Oliveira va quedar tercer en el nacional promesa de triple salt. Tres atletes van fregar les medalles de bronze: Ángela Casanova (marxa), Claudia Martínez (triple salt) i Aina Olaso en javelina.
D’esquerra a dreta Óscar Gimeno, Alberto de Oliveira i Ángela Casanova.

El Club d’Atletisme Safor Teika va donar per acabada la temporada d’hivern a mitjans de març, amb un balanç de 14 participacions en campionats d’Espanya en pista coberta, a més de cross i marxa, i 10 atletes en llocs de finalista. En el Campionat d’Espanya d’Hivern de Llançaments Llargs Menors, els dies 20 i 21 de febrer, Óscar Gimeno va ser bronze en categoria Sub20 (Junior) en martell de 6 kg amb 63,14 metres, mentre que Aina Olaso (Sub20) va ser quarta en javelina amb 40,64 metres, a 40 centímetres de la medalla de bronze. Tots dos atletes s’entrenen amb Juanvi Escolano.

En el Campionat d’Espanya Individual Sub18 (Juvenil), els dies 13 i 14 de març al Palau Sant Jordi de Barcelona, ​​van competir tres atletes: Laura Sanchis, que va ser huitena en llargada, Irene Escrivà, setena en perxa i Belén Sospedra, que es va quedar en les semifinals dels 60 metres tanques.

En el Campionat d’Espanya Individual Sub20 (Junior), a Antequera (Màlaga), Claudia Martínez va ser quarta i es va quedar a només set centímetres del bronze, amb un salt de 12.18 metres.

En el Campionat d’Espanya Individual Sub23 (Promesa), a mitjans de febrer a l’estadi Lluís Puig de València, Alberto de Oliveira va ser tercer en triple salt, però no va poder penjar-se la medalla de bronze en no tindre encara la nacionalitat espanyola. En la prova també van estar Sergio Argul, que va ser sisè en la final dels 1.500 m.l., i José Giner, que es va quedar en les semifinals dels 60 metres llisos. Més tard, en l’absolut, celebrat a Madrid, De Oliveira va quedar setè en la final de triple salt, amb un registre de 14,84 metres.

Aina Olaso, Carla Breco i Claudia Martínez.

En cross Carla Breco (Sub20) va quedar sisena i Marian Ruiz (categoria absoluta) setena amb la selecció valenciana en el Campionat d’Espanya de Camp a Través Individual i per Federacions, que es va celebrar a Getafe (Madrid) el 28 de febrer.

En marxa cal destacar l’actuació d’Ángela Casanova, al Campionat d’Espanya Sub20 i Sub16 per Federacions Autonòmiques, al febrer a Sevilla, on va quedar cinquena amb la selecció valenciana, i quarta d’Espanya en categoria Sub18 a nivell individual sobre una distància de 10.000 metres amb un crono de 52.32. A més, al Critèrium Nacional de Marxa en Ruta, el 14 de març a Múrcia, Casanova va ser tercera en Sub18 (Juvenil), en els 10 km, i huitena de la general femenina.

D’altra banda, al gener tres atletes van competir en el Gran Premi Ciutat de València. Yago de la Fuente va ser segon a la final de triple salt, Belén Sospedra es va quedar en les semifinals dels 60 metres tanques, i José Giner va participar en els 400 m.l.

I el 6 de març la Federació Espanyola d’Esports per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual (FEDDI) va organitzar a Dos Hermanas (Sevilla) un Campionat d’Espanya de Camp a Través, on Empar Vizcaíno va aconseguir una medalla de bronze en categoria absoluta en els 3.000 metres, amb un temps de 12:48.

En el Campionat d’Espanya Màster d’Hivern de Llançaments Llargs, a finals de febrer a Barbastre (Osca), Genaro Rey va obtindre sengles ors en martell de 5 kg i en martell pesat, si bé cal matisar que este atleta, tot i que s’entrena amb Pepe Clavier a Gandia, milita al CA Playas de Castelló.

En el Campionat d’Espanya Individual Sub16 (Cadet), que es va disputar a Oviedo el 20 i 21 de març, el Safor no va tindre cap representant, contràriament als últims sis anys, on sempre hi ha hagut algun atleta. Sens dubte, l’enduriment dels criteris de selecció per part de la RFEA a causa de la pandèmia de coronavirus va influir en este fet.

La primera competició que obrirà la temporada a l’aire lliure per als ‘groguets’ serà el Campionat Autonòmic de Clubs Sub20 (Junior) el proper 17 d’abril a Castelló. Li seguirà la primera jornada de la Primera Divisió, el 24 d’abril a Elx.

Cal recordar que els alumnes de l’escola d’atletisme i triatló han continuat exercitant-se, encara que la Conselleria de Sanitat, en el marc de les restriccions pel coronavirus, va decretar la suspensió dels entrenaments durant un mes, excepte per a aquells atletes federats que estigueren preparant competicions estatals.