El club estarà representat este cap de setmana en dos campionats d’Espanya

Alberto de Oliveira competeix diumenge al Campionat d’Espanya Absolut d’Atletisme (Madrid) i Óscar Gimeno i Aina Olaso hi seran dissabte en el de llançaments a Castelló. Les dues competicions oficials, a porta tancada, es podran seguir en directe per internet.
Olaso, Gimeno i De Oliveira.

El Club d’Atletisme Safor Teika estarà representat este cap de setmana en dos Campionats d’Espanya. D’una banda, el jove Alberto de Oliveira, de 21 anys, va a l’absolut d’atletisme en pista coberta, a Madrid, amb la setena millor marca en triple salt, els 15.16 m. que va obtindre a l’aire lliure.

De Oliveira va ser tercer en triple el passat cap de setmana en el Campionat d’Espanya de la seua categoria, Sub23 (Promesa), a València, amb 15.05 m., Però no va poder penjar-se la medalla de bronze en tindre fitxa d’estranger. El mateix passarà en cas que faça podi a Madrid, tot i que és una cosa que té assumit.

El jove està perfectament integrat a Sant Vicent del Raspeig (Alacant) on viu i estudia, però no ha estat fins fa poc que ha iniciat el procés per obtindre la nacionalitat espanyola. És originari de les illes de Sant Tomé i Príncep, un microestat situat al golf de Guinea, antiga colònia portuguesa.

D’altra banda, dissabte a Castelló tindrà lloc el IV Campionat d’Espanya de Llançaments Llargs en Categories Menors. Se celebra en dues pistes, per qüestions de seguretat, al Gaetà Huguet i a la Universitat Jaume I, pràcticament de manera simultània. Allà hi seran dos atletes Sub20 (Junior): Óscar Gimeno, quart classificat en martell de 6 kg (59.97 m), i Aina Olaso en javelina (600 g), que arriba la huitena amb 37.83 m.

Esta temporada, a causa de les restriccions de la pandèmia, ha estat més difícil accedir als nacionals, ja que la RFEA ha escollit als esportistes per rànquing. Les dues competicions se celebren a porta tancada i amb els estrictes protocols que marca la RFEA per a previndre contagis. Es podran seguir per ‘streaming’, pels canals oficials de la federació. De Oliveira competirà diumenge a les 15.40 hores; Gimeno dissabte a les 10.45 h al Gaetà Huguet, i Olaso també dissabte a les 14.30 h al Campus.