El club lluitarà este cap de setmana per ascendir de categoria amb els seus equips masculí i femení

Els xics disputen la fase d'ascens a Divisió d'Honor en La Nucia este dissabte i les xiques faran el mateix però a Primera Divisió diumenge a Sòria.
Equip femení júnior del Safor, el mes passat a València.

Els atletes de tecnificació del Club d’Atletisme Safor Teika s’enfronten este cap setmana a un dels seus majors reptes, la fase d’ascens del Campionat d’Espanya de Clubs a l’Aire Lliure, que al seu torn serà l’última competició per equips de la present temporada. Els xics, que estan en Primera Divisió, lluitaran per ascendir a Divisió d’Honor a La Nucia dissabte, i les xiques, en Segona, ho faran per una plaça en Primera diumenge a Sòria, en tots dos casos en horari matinal.

Respecte dels xics, el director esportiu del club, David Melo, va reconéixer que «no van com a favorits, però ja és un mèrit haver salvat la categoria en la segona jornada a Valladolid». Com aspectes positius va destacar la proximitat de La Nucia a Gandia, i que no hi haja baixes d’última hora. Es mesuraran a l’Alcorcón, CAPEX, Cornellà At., Bahía de Algeciras, Súper Amara BAT, UCAM-Cartagena, i RC Celta.

Per la seua banda, les xiques disputaran la fase d’ascens per cinquena ocasió. Sobre el paper són les segones millors de les inscrites. «No hem de fallar, totes han d’estar en les seues marques», apunta Melo, si bé reconeix que és una competició difícil, on tot es juga a una atleta per prova, i va recordar que és un equip molt jove. Competiran contra l’Image FDR, Las Celtíberas, At. Intec-Zoiti, Barrutia AE, CAPEX, ADAS Proinor, i Atletismo Delsur.

Els xics de l’equip ‘groguet’ són els següents: Daniel Lusilla (100 ml), David Concejo (100 ml Fora de Concurs), Víctor García (100 ml FC), Bernat Pérez (100 ml FC), Sabri Messadi (100 ml FC ), José Giner (200 ml), Jorge Boscà (400 ml), Fran Vilches (800 ml), Borja Ortega (1.500 ml), Siro Piña (3.000 ml), Sergio Argul (3.000 m.obst), Mario Rico (100 mt), Marc Pérez (400 mt), Alberto de Oliveira (llargada), Yago de la Fuente (triple salt), Raúl Bellón (alçada), Sergio Palomino (perxa), Rubén Mayor (pes), Antonio Montalva (javelina), Óscar Gimeno (martell), Dian Iskrenov (disc), i Joan Villarroya (5 km marxa). El relleu 4×100 estarà format per Daniel Lusilla, Bernat Pérez, David Concejo, José Giner i Alberto de Oliveira com a reserva. Els rellevistes 4×400 seran Víctor García, Alejandro Martínez, Sabri Messadi, Fran Vilches, i com a reserva Jorge Boscà.

Els xics en la passada jornada de Valladolid al maig.

D’altra banda, l’equip femení el componen: Carla Pons (100 ml), Camila Estrebou (100 ml Fora de Concurs), María Evangelista (100 ml FC), Nayara Vila (100 ml FC), Alexia Pedrós (100 ml FC) , Binta Kelle (200 ml), Mónica Pascual (400 ml), Neus Sansaloni (800 ml), Marian Ruiz (1.500 ml), Neus Mas (3.000 ml), Pilar Vázquez (3.000 m.obst), Belén Sospedra (100 mt), Lisaura Aguilera (400 mt), Nayara Vila (llargada), Claudia Martínez (triple salt), Sofia Rchi (alçada), Irene Escrivà (perxa), Joana Escrivà (pes), Aina Olaso (javelina), Nerea Almiñana (martell), Mar Morant (disc), i Ángela Casanova en els 5 km marxa. Les rellevistes 4×100 seran Carla Pons, Binta Kelle, Maria Evangelista, Camila Estrebou i com a reserva Nayara Vila. L’equip 4×400 estarà format per María Martínez, Alexia Pedrós, Beatriz Frasquet, Belén Sospedra, i com a reserva Noelia Faus.

L’expedició de l’equip masculí es desplaçarà en cotxes particulars, mentre que les xiques ho faran en bus el dissabte i pernoctaran a Sòria. David Melo intentarà acompanyar els dos equips, als xics a La Nucia i les xiques a Sòria. Les competicions seran a porta tancada. El campionat de La Nucia es retransmetrà en «streaming» des del web de la RFEA. A més, altres atletes estaran dissabte a València en el Campionat Provincial Individual Absolut a l’aire lliure.