El Safor renova acords amb quatre clubs perquè siguen filials en campionats

L’entitat ‘grogueta’ pot convocar a atletes Sub23 i menors del CA Els Sitges (Burjassot), CC El Garbí (Gandia), CA La Rabosa (Alzira) i CA Guadassuar Maskokotas.
Atletes Sub20 amb entrenadors en el campionat d’Espanya d’Antequera, al gener de 2020.

El Club d’Atletisme Safor Teika ha renovat recentment per a la temporada acords amb quatre entitats per a la cessió d’atletes en qualitat de filials. Es tracta del CA Els Sitges (Burjassot), el CC El Garbí (Gandia), CA La Rabosa (Alzira) i el CA Guadassuar Maskokotas.

Estos acords permeten que en els campionats oficials per equips de caràcter nacional puguen competir atletes d’estos clubs iguals o menors a la categoria Sub23 (Promesa). El número d’ells varia en funció de la categoria, per exemple a Primera Divisió es poden inscriure fins a 10 atletes de clubs filials, i en les categories Júnior (Sub20) o Cadets (Sub16) es poden convocar fins a sis.

«Els filials suposen un benefici mutu», explica el director esportiu de club, David Melo, «ja que, d’una banda, permeten reforçar un equip, i d’una altra els atletes d’estos clubs tenen l’oportunitat de participar o fins i tot debutar en campionats d’Espanya». Melo agraeix, al mateix temps, «la confiança que estos clubs han dipositat al CA Safor Teika».

En la passada temporada tots els campionats d’Espanya per equips del Safor van comptar amb atletes filials. Només es van celebrar tres d’estos competicions per la crisi del coronavirus, ja que a més es van suspendre les lligues de clubs.

Estos atletes ajudaren al conjunt a aconseguir llocs destacats, com per exemple, en la temporada d’hivern, la setena plaça de l’equip femení Sub16 (Cadet) en el Campionat d’Espanya de Clubs disputat a Saragossa; la huitena de l’equip masculí Sub20 (Junior) en el nacional d’Antequera; o la quarta plaça per a l’equip femení, ja a l’aire lliure, en el Campionat d’Espanya de Clubs Sub16 (Cadet), el 7 de novembre a Castelló.