El club retransmet per primera vegada en la seua història un campionat en directe a través d’internet

Es tracta del provincial absolut per equips, que va organitzar el club el diumenge a Gandia. La iniciativa va sorgir dels propis atletes i es va dur a terme al canal de Youtube de l'entitat 'grogueta'. • La intenció era oferir una finestra als aficionats i al públic que no va poder assistir, ja que l'esdeveniment es va celebrar a porta tancada, a causa de les restriccions pel coronavirus.
Una de les càmeres a peu de pista. / Foto: Javier Cloquell.

El Club d’Atletisme Safor Teika va retransmetre diumenge passat el Campionat Provincial Absolut per Equips en directe per internet (en ‘streaming’) a través del canal de Youtube de la mateixa entitat. És la primera vegada en la seua història que el club aposta per esta tecnologia en una competició oficial.

La idea va nàixer dels propis atletes, que ho organitzaren tot per a oferir esta nova finestra als aficionats a l’atletisme. També al públic que no hi va poder assistir, donat que el campionat s’hagué de celebrar a porta tancada i amb restricció d’aforament, en compliment dels protocols anticovid.

Un dels artífexs d’esta retransmissió va ser l’entrenador i atleta de perxa Sergio Palomino, que es va situar a la grada, i que a més anava comentant les principals novetats. Quan li va tocar competir va deixar durant un moment als comandaments a Roberto Moratal. Vicente Juan Martí i Víctor Argento van ser uns altres dels atletes que van fer possible esta gesta.

Es va captar amb dos telèfons mòbils, que a manera de càmeres estaven situats en dos punts; un fixe a la grada, per oferir una vista des de dalt, i un altre a peu de pista, que anava enfocant amb més detall les diferents proves. En la pantalla es van oferir els dos senyals alhora. I tot amb una cobertura de dades mòbils, ja que en la pista no hi ha wifi.

Sergio Palomino, el «realitzador» i comentarista de la retransmissió, a la grada de la pista de Gandia.

La retransmissió, amb una durada de cinc hores (de 9.30 h a 14.30 hores), va assolir un pic de 150 espectadors. Estos també van poder interactuar, deixant comentaris al xat del canal. El campionat ha quedat enregistrat i es pot vore diferit. Des d’eixe dia ja s’acosta a les 4.400 visualitzacions.

«És una acció pionera per al club, però trobe que a més és la primera vegada que s’emet en directe d’esta manera un campionat provincial absolut a la Comunitat Valenciana», va assenyalar el director esportiu del Safor, David Melo. «Els delegats dels altres clubs ens van felicitar, encara que el mèrit és dels atletes que van estar treballant de manera altruista per fer arribar el senyal», va afegir Melo. El club convida a tots els interessats a subscriure’s al canal de Youtube, “atletismesafor”.