El club tanca la millor temporada a l’aire lliure de la seua història pel que fa al rendiment esportiu

Tot i les dificultats per la pandèmia hi hagué 38 participacions d’atletes en campionats d'Espanya. Per equips va destacar la sisena plaça dels xics en Primera Divisió i l’ascens de les xiques a esta mateixa categoria. En triatló emergeixen amb força joves talents de l’escola com Xavi Cabanilles o Jhoel Faus.
L’equip femení del CA Safor Teika a Sòria al juny.
L’equip masculí del CA Safor Teika a La Nucia (Alacant), al juny.

El Club d’Atletisme Safor Teika va tancar la temporada a l’aire lliure amb 38 participacions d’atletes en campionats d’Espanya. D’ells, 16 ‘groguets’ van quedar en llocs de finalistes. A més, es van aconseguir quatre medalles. D’una banda dos metalls obtinguts per Alberto de Oliveira, plata en triple salt i bronze en llargada, en l’individual promesa (Sub23), tot i que no van computar per la seua condició d’estranger, i una plata per a l’equip de rellevistes 4×100 m.l. format per Daniel Lusilla, José Giner, Bernat Pérez i Víctor García. El campionat es va disputar al juny a la localitat malaguenya de Nerja. D’una altra, un bronze en salt de llargada amb l’atleta màster Andreu Morant, a Màlaga.

A això cal afegir les nombroses medalles aconseguides en campionats provincials i autonòmics, on el club va estar representat en totes les categories. Per equips, seguint amb el grup de tecnificació, cal destacar que els xics van conservar la categoria en Primera Divisió, amb una sisena plaça en la final de La Nucia al juny, i l’ascens de l’equip femení des de Segona Divisió, en el seu cinquè intent consecutiu, en l’octogonal d’ascens disputat a Sòria. Per tant, xics i xiques competiran en Primera Divisió la temporada que vé al Campionat d’Espanya de Clubs.

Rècords absoluts de club
El descens del «botí» de medalles en nacionals es compensa amb els nombrosos rècords de club absoluts aconseguits pels atletes. Així, segons les estadístiques històriques de l’entitat ‘grogueta’, en esta temporada es van batre 18 d’estos rècords, a càrrec dels següents esportistes: Siro Piña (1.500 ml), Pilar Vázquez (3.000 ml i 3.000 m.obst.) , Rafael Martínez (110 mt), Joan Villaroya i Ángela Casanova (5 km marxa), Ángela Casanova (10 km marxa), Sofia Rchi (alçada), Laura Sanchis (llargada), Alberto de Oliveira i Claudia Martínez (triple salt), Rubén Mayor (pes), Dian Iskrenov (disc), Óscar Gimeno (martell), Aina Olaso (javelina), l’equip de rellevistes 4×100 masculí (Lusilla, García, Pérez i Giner) i el femení (Pons, Watt, Evangelista, Estrebou) i l’equip femení de relleus 4×400, amb Fernández, Pedrós, Frasquet i Sospedra.

El director esportiu del club, David Melo, destaca com a nota positiva el nombre d’atletes que ha acudit als nacionals «malgrat les mínimes, que han estat més exigents, i l’any tan difícil que hem passat a causa de la pandèmia». Per això, Melo no dubta que esta ha sigut «la millor temporada en la història del club pel que fa a rendiment esportiu», cosa que ha estat possible, afegeix, «gràcies a la tasca dels atletes i els entrenadors, que van tornar amb moltes ganes després del confinament». En la seua opinió «estem davant d’una de les millors generacions de l’atletisme local i comarcal».

Xavi Cabanilles (Foto: J. Cloquell) i Jhoel Faus (Foto: Vicent Just).

Pel que fa al triatló, l’escola dirigida per Carlos Ferrando va donant els seus fruits i emergeixen joves talents. És el cas de Xavi Cabanilles, de categoria infantil, intern en el Centre de Tecnificació de Xest, que va competir amb la selecció valenciana en el Campionat d’Espanya de Triatló Escolar al juliol a Almazán (Sòria), i Jhoel Faus, de 16 anys, qui, entre altres competicions, va guanyar el Triatló Sprint Ciutat de Gandia en categoria absoluta el passat 23 de maig, i el Triatló de la Platja de Tavernes, també en l’absoluta, celebrat el 13 de juny. En l’àmbit de l’triatló popular també cal destacar a Ino Moreno i David Ferrairó, que al juny van finalitzar l’Ironman de Platja d’Aro (Girona) després de vora 12 hores, o la presència de diversos triatletes en les escasses proves que s’han celebrat, com Vinaròs, Castelló, Tavernes, Gandia o el Deep Blue Sèries de València.

Cal recordar que l’escola d’atletisme i triatló del club manté obert el període d’inscripció per al proper curs, que començarà el 13 de setembre.

Records absoluts de club aconseguits esta temporada (en roig).