El Safor Teika no participarà en la Copa d’Espanya de Clubs

L’assistència al campionat, previst per la RFEA per al 7 de setembre a Madrid, és voluntària i no influeix en la classificació de la lliga nacional, que s’ajorna a 2021. Les federacions valenciana i espanyola aproven el seu calendari de competicions després de l’aturada pel coronavirus, que es reprén el proper 18 de juliol amb un control provincial de marques. El club garanteix la competició als atletes que van aconseguir mínimes nacionals i tenen campionats individuals pendents de celebrar.
David Melo es dirigeix a un grup d’atletes, en els moments previs a un entrenament en la pista de Gandia.

El Club d’Atletisme Safor Teika no anirà a la Copa d’Espanya de Clubs, prevista per la RFEA per al 7 de setembre a Madrid, la principal cita per equips amb la qual es reprén la temporada a l’aire lliure després de l’aturada esportiva per la crisi del coronavirus. Així es va decidir recentment després d’una reunió entre entrenadors i la directiva de l’entitat “grogueta”, on es va analitzar el context actual, demanant també l’opinió dels propis atletes.

Els motius són, fonamentalment, dos. El primer és que es tracta d’un campionat de caràcter voluntari que no influirà en la classificació de la lliga nacional. Esta última competició s’ajorna a la temporada de 2021. A l’equip masculí li correspondria competir en Primera Divisió, i al femení en Segona. Per tant, és un esdeveniment que ni beneficia ni perjudica al club.

El segon motiu és econòmic. I és que la prioritat del club, com assenyala el director esportiu, David Melo, “passa per salvaguardar i tindre la màxima solvència econòmica possible pensant en les lligues de la temporada de 2021, per afrontar-les amb les majors garanties, per això tot el que es puga estalviar la present temporada millor, perquè si hi ha una segona onada de coronavirus i la crisi s’agreuja, pot ser que molts clubs ni tan sols sobrevisquen».

A més, en termes esportius, molts atletes prefereixen no entrenar en ple estiu, a causa de les altes temperatures. Els entrenaments es van reprendre el passat 25 de maig a la pista de Gandia, amb els nous protocols sanitaris dictats pel Servei d’Esports. Això no impedeix que aquells atletes que aconseguiren mínimes nacionals, amb campionats pendents de celebrar, mantinguen el seu dret a competir. El club gestionarà la seua participació, com ha fet habitualment, però caldrà demostrar un estat de forma òptim, com ara ratificar la mínima, o estar a prop d’ella en cas de ser repescat, en alguna de les competicions prèvies que es programen en el calendari autonòmic o nacional.

Els 16 atletes que van aconseguir estes mínimes nacionals són els següents: en categoria Sub16 (Cadet) Jordi Miret (alçada), Andreu Almenar (triple salt), Laura Pons (300 m.l.), Yaiza Juan (marxa), Ángela Casanova (marxa) i Irene Escrivà (perxa); en Sub20 (Junior) Maria Pérez (perxa), Yago de la Fuente (triple salt), Óscar Gimeno (martell) i Zaira Zafra (10 km marxa); en Sub18 (juvenil) Borja Ortega (1.500 m.l.), Mónica Pascual (800 m.l.) i Claudia Martínez, en triple salt i en llargada; en categoria absoluta Mar Morant (disc); i en Sub23 (promesa) Fran Vilches (800 m.l.) i Alberto de Oliveira, en triple salt.

David Melo ha volgut agrair a tots els atletes del club «per la seua voluntat d’aportar i desitjar el millor per a l’equip, tot i estes circumstàncies adverses», que li han arribat a través de nombrosos missatges.

Es reprén la temporada
Les federacions valenciana i espanyola ja han donat a conéixer el calendari de competicions per a rematar esta atípica temporada a l’aire lliure. Totes les proves s’han hagut d’adaptar a les normes sanitàries i de seguretat pròpies de la “nova normalitat”, de manera que seran molt diferents a allò conegut fins ara.

La FACV ha decidit no realitzar competicions autonòmiques o provincials de clubs, per tant, tots els campionats que hi haurà durant l’estiu seran individuals. Els esdeveniments es reprenen dissabte, 18 de juliol, amb tres controls provincial de marques, entre ells a València. El CA Safor Teika, per tant, ja està més centrat en la temporada 2021, una campanya per a la qual ha comunicat a l’actual planter d’atletes la seua disposició a seguir comptant amb ells.