Els atletes del club reprenen este divendres les competicions

El club estarà present en dos controls provincials de marques en categoria absoluta, a Sagunt i a Petrer. Les proves se celebraran baix el nou protocol de la federació valenciana per a previndre possibles contagis per coronavirus.
Diversos atletes atenen a una xarrada de David Melo a la pista de Gandia, en una imatge d’arxiu.

Un total de 15 atletes del Club d’Atletisme Safor Teika participaran este divendres en dos controls provincials de marques en categoria absoluta, a celebrar a Sagunt i a Petrer. Amb estes proves es reprenen les competicions després de l’aturada motivada per l’estat d’alarma i la crisi sanitària del coronavirus.

Les proves se celebraran baix el protocol redactat per la federació valenciana per a previndre el risc de contagi. Algunes són les de caràcter general per a la població, com mantindre la distància interpersonal o portar la mascareta mentre no s’estiga competint, però hi ha unes altres d’específiques.

No hi haurà públic a les instal·lacions, ni personal encarregat de fer servir els marcadors informatius, i a la zona d’escalfament estarà prohibit l’accés als entrenadors i al personal de suport. A més, els atletes no han de portar dorsal, llevat dels que competisquen en proves de 800 o distàncies superiors, amb carrer lliure. Estos últims acudiran amb un dorsal autoemplenable que s’hauran d’imprimir a casa.

Cada competidor ha de responsabilitzar-se d’anar a la pista amb gel hidroalcohòlic i productes per a la neteja i desinfecció del material utilitzat. La federació valenciana afegeix una nova figura, denominat «delegat covid-19», que serà l’encarregat de vetllar per la seguretat de tots els que es troben en la instal·lació.

A Petrer estaran David Concejo, José Giner, Sabri Messadi, Víctor García Palomino i Carla Pons, en els 200 m.l. Es desplaçaran a Sagunt Salvador Gómez (200 m.l.), Sebastiano Gavasso (1.500 m.l.), Belén Sospedra (200 m.l.), Mar Rodríguez (200 m.l.) i, en llargada, Claudia Martínez, Laura Sanchis, Aitana Ferrairó, Sofia Rchi i Amanda Latorre, i Alejandra Álvarez, en javelina.

Per la seua banda, de cara a esta recta final de la temporada, el club ha garantit a tots els atletes que ja havien aconseguit mínimes nacionals, prop d’una vintena, la seua participació en els campionats, però perquè això es produïsca hauran de revalidar esta marca davant els seus entrenadors.

Amb esta finalitat, els atletes no han parat d’entrenar des que l’Ajuntament de Gandia va reobrir la pista, el passat 25 de maig. A on el CA Safor Teika ha decidit no participar és en les competicions nacionals per equips, i en concret a la Copa d’Espanya de Clubs, en tenir un caràcter voluntari i no competitiu.