Els equips masculí i femení del club estaran en Primera Divisió la pròxima temporada

El club aconsegueix el millor resultat en la seua història amb la permanència dels xics, i l'ascens de les xiques en el seu cinquè intent consecutiu. La fase d'ascens dels xics, dins del Campionat d’Espanya de Clubs, es va disputar dissabte passat a La Nucia i la final femenina diumenge a Sòria.
L’equip femení del CA Safor Teika a Sòria.

Els atletes de tecnificació del CA Safor Teika estaran en Primera Divisió la propera temporada. El passat cap de setmana els atletes ‘groguets’ van disputar les respectives fases d’ascens del Campionat d’Espanya de Clubs a l’Aire Lliure; els xics dissabte a La Nucia (Alacant) i les xiques el diumenge a Sòria. Els esdeveniments es van celebrar a porta tancada i amb els corresponents protocols de seguretat anticovid.

Pel que fa als xics, que lluitaven per ascendir a Divisió d’Honor, acudien amb la tranquil·litat de tenir ja salvada la categoria a Primera Divisió. Finalment aconseguiren un sisè lloc, per tant no va ser possible l’ascens. Es van mesurar a l’extremeny CAPEX (que va ser primer), UCAM-Cartagena (segon), Cornellà At. (tercer), Atletismo Alcorcón, RC Celta, Bahía de Algeciras i Súper Amara BAT.

Cal destacar els segons llocs d’Alberto de Oliveira (llargada), Rubén Mayor (pes) i Antonio Montalva (javelina), i el tercer de José Daniel Lusilla en els 100 m.l. També participaren: José Giner (200 ml), Jorge Boscà (400 ml), Fran Vilches (800 ml), Borja Ortega (1.500 ml), Siro Piña (3.000 ml), Mario Rico (110 mt), Marc Pérez (400 mt), Sergio Argul (3.000 m.obst.), Raúl Bellón (alçada), Sergio Palomino (perxa), Yago de la Fuente (triple salt), Dian Iskrenov (disc), Óscar Gimeno (martell) i Joan Villarroya (5.000 m. marxa).

L’equip masculí del CA Safor Teika a La Nucia (Alacant).

L’equip 4×100, format per José Daniel Lusilla, Alberto de Oliveira, David Concejo i José Giner, va ser desqualificat. L’equip 4×400 el formaren Alejandro Martínez, Bernat Pérez, Siro Piña, i Víctor García Palomino. Hi hagué una cursa de 100 m.l. extra, fora de concurs, que van córrer Mehdi Messadi, Víctor García Palomino, Trinitario Pons, Víctor Argento, Sabri Messadi, David Concejo, José Giner i Bernat Pérez.

Per la seua banda, per a les xiques era la cinquena vegada que s’enfrontaven a un octogonal d’ascens de Segona a Primera, i finalment ho van aconseguir, en quedar en segona posició. Van competir contra Les Celtíberas (primeres), Image FDR (terceres), CAPEX, At. Intec-Zoiti, ADAS Proinor, Barrutia AE i Atletismo Delsur.

Guanyaren les seues proves Pilar Vázquez (3.000 m.obst), Mar Morant (disc) i Aina Olaso en javelina. Quedaren segones Marian Ruiz (1.500 m.l.) i Ángela Casanova (5.000 m. marxa). Van ser terceres Neus Mas (3.000 m.l.), Belén Sospedra (100 m.t.), Irene Escrivà (perxa) i Nayara Vila en llargada. També participaren: Binta Kelle (100 ml), Carla Pons (200 ml), Mónica Pascual (400 ml), Neus Sansaloni (800 ml), Lisaura Aguilera (400 mt), Sofia Rchi (alçada), Claudia Martínez (triple salt), Joana Escrivà (pes) i Nerea Almiñana en martell. L’equip 4×100 va estar format per Carla Pons, Binta Kelle, Maria Evangelista i Camila Estrebou. En l’equip 4×400 van estar María Martínez, Alexia Pedrós, Beatriz Frasquet i Belén Sospedra.

El director esportiu del club, David Melo, va felicitar els atletes i entrenadors i va comentar que «pel que fa a competicions per equips es tracta del major èxit esportiu de la història del club i és un triomf de tots. En un any tan difícil com el que estem vivint, amb la pandèmia pel mig, on molts atletes a principis d’any no tenien ni pista per a entrenar, s’han tornat a superar».

Per al club esta era l’última competició per equips de la temporada. A partir d’ara els atletes se centraran en els seus respectius campionats nacionals individuals, per als quals han aconseguit prou mínimes. D’altra banda, este divendres finalitza l’escola d’atletisme i triatló, i dissabte atletes, alumnes i socis en general del club participaran com a voluntaris per a garantir el bon desenvolupament del 10K Nocturn de la Platja de Gandia Trasmediterránea-Memorial Toni Herreros, que organitza l’entitat ‘grogueta’.