L’equip femení junior estarà en la final del Campionat d’Espanya de Clubs

És la primera vegada que el club classifica a este combinat femení. S'enfrontaran els huit millors equips d'Espanya el proper dissabte, 22 de maig, a València.
Neus Sansaloni, una de les atletes Sub20. La seua puntuació en els 2.000 m. obstacles va ser determinant per a la classificació del conjunt. / Foto: Javier Cloquell.

El Club d’Atletisme Safor Teika ha aconseguit classificar a l’equip femení Sub20 (Junior) per al Campionat d’Espanya de Clubs a l’Aire Lliure Sub18 i Sub20, que es disputarà el pròxim dissabte, 22 de maig, en una seu encara per determinar. És la primera vegada en la història de club en què participaran xiques d’esta categoria en una competició d’estes característiques.

L’equip femení ‘groguet’ s’enfrontarà al Playas de Castelló, Grupoempleo Pamplona, ​​València Club d’Atletisme, Trops-Cueva de Nerja (Màlaga), Lleida UA, AD Marathon (Madrid) i el Image FDR, de Burgos. «Es tracta d’una fita històrica per al club», va reconéixer el director esportiu, David Melo, «ja que havíem classificat als xics júnior per a una final nacional en pista coberta, però no a les xiques». A més, va afegir que «de les 18 xiques classificades per marques, 13 són de categoria Sub18, per tant és un equip molt jove que es mesurarà amb els set millors clubs d’Espanya». Melo confia evitar l’últim lloc, «però estar classificades ja és un èxit, perquè hem quedat per davant de clubs com Manresa, Jerez, Ourense o Saragossa».

Empar Vizcaíno.

D’altra banda, Empar Vizcaíno es va proclamar diumenge campiona amb el CA Torrent en els 5.000 m.l. en l’Open i Campionat Autonòmic organitzat a l’estadi de l’Túria, a València, per la Federació d’Esports per a Discapacitats Intel·lectuals de la C. Valenciana (FEDI-CV). Va ser una cursa mixta, en modalitat T20, on el primer classificat va ser Jesús Martínez (18.42), segona la pròpia Empar Vizcaíno (22.16) i tercera Aleksandra Ignatova, de CC El Garbí, amb 28.45. Amb tot, no va ser la millor marca personal d’esta atleta de Beniarjó, entrenada per Andrés Dénia, que està en 21 minuts i 49 segons.