L’escola del club comença amb totes les mesures de seguretat davant del coronavirus

El club, juntament amb el Servei d’Esports de Gandia, ha dissenyat un pla de contingència per a seguir fomentant la pràctica de l’atletisme i del triatló sense exposar ni als alumnes ni als monitors a riscos innecessaris. Grups reduïts, activitats individuals amb el mínim contacte, mascareta, rentat de mans, desinfecció del material i un ‘monitor covid’ són algunes de les mesures implantades. La matrícula està oberta durant tot el curs.
Presa de temperatura en l’entrada.

Més de 300 xiquets i joves començaren dilluns passat a la pista de Gandia un nou curs de l’escola d’atletisme i triatló del CA Safor Teika. La temporada estarà condicionada, inevitablement, per la crisi del coronavirus. L’entitat ‘grogueta’, amb la col·laboració de Servei d’Esports de Gandia, ja tenia preparat un pla de contingència amb totes les mesures de seguretat front a la covid-19.

Entre elles figura la presa de temperatura i estoretes desinfectants per al calçat a l’entrada del poliesportiu, distància social, higiene constant de les mans, ús obligatori de la mascareta, excepte quan es realitze alguna activitat física, petició d’una declaració responsable a cada alumne, grups més reduïts que l’any passat, eixides escalonades o la desinfecció d’aquells aparells que es compartisquen.

Diversos moments del primer dia de l’escola.

Totes estes mesures s’afegeixen a les que ja aplica el mateix Servei d’Esports, propietari de les instal·lacions, com els itineraris senyalitzats pel poliesportiu, o el reforç en les tasques de neteja i desinfecció. Per la seua banda, el personal de Servei d’Esports compta amb l’ajuda dels entrenadors de club en els accessos, perquè no s’acumule gent.

La gestora esportiva del CA Safor Teika, Lidia Balada, va assenyalar que tant els pares com els alumnes «poden estar tranquils que els monitors vetllaran pel compliment de les normes anticovid». Per a seguir fomentant la pràctica esportiva, s’han hagut de reformular els exercicis i els jocs, evitant aquells que suposen un major contacte físic entre els companys. Tot això sempre de manera segura i a l’aire lliure.

A més, cada grup té una ubicació fixa en un quadrant de la pista d’atletisme durant tota la temporada, de manera que són “grups bombolla” perfectament controlats. També s’ha designat a un “monitor covid” que, entre altres funcions, supervisarà les normes i resoldrà possibles incidències.

Desinfecció del material.

D’altra banda, el club disposa d’un certificat expedit recentment pel Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions (SICTED) on es reconeix que el CA Safor Teika «ha superat l’avaluació de bones pràctiques avançades per a la reducció del risc de contagi per coronavirus» .

La matrícula està oberta durant tot el curs. Es facilita la inscripció via telemàtica, per internet o per telèfon. L’escola d’atletisme compta amb diversos grups, segons les categories, «pipionets» (nascuts a 2016-2017), prebenjamins (2014-15), benjamins (2012-13), alevins (2010-11), infantil (2008-09), cadets d’iniciació (2006-07), grup de tecnificació, i un altre d’adults, per iniciar-se al “running”. L’escola de triatló abasta de benjamí a adults, i les classes van de setembre a maig, fins a la categoria aleví. També s’organitzen grups a Tavernes, i activitats extraescolars per als centres educatius.

Com a novetat, el club incorpora enguany el programa «Activa’t Famílies», mitjançant el qual la quota pot eixir totalment gratis si l’alumne o la família es troben en determinades situacions de vulnerabilitat.