¡Per fi, a córrer!

El passat dissabte, 2 de maig, va entrar en vigor l’ordre ministerial que regula els passejos i l’activitat física segons horaris i edats, en el context de l’estat d’alarma per la crisi sanitària del coronavirus.
Alegria en el primer dia de tornada a la pràctica esportiva a l’aire lliure.

Els esportistes del club aprofitaren el permís que va entrar en vigor el passat dissabte, 2 de maig, per a passejar i fer activitat física a l’aire lliure, dins de les mesures del pla de desescalada per la crisi del coronavirus. Els esportistes van gaudir de la “llibertat”, després de mes i mig confinats, de manera individual i respectant les mesures de seguretat.

Tal i com va comunicar el Ministeri de Sanitat, es permet als majors de 14 anys eixir de casa una vegada al dia per a practicar activitat física de forma individual dins del terme municipal de residència. En els municipis majors de 5.000 habitants s’haurà de fer entre les 6 h i les 10 h, o entre les 20 h i les 23 hores. A la Safor estes localitats són Gandia, Oliva, Tavernes de la Valldigna i Xeraco. Estes franges no s’aplicaran en els municipis menors de 5.000 habitants, on els passejos i activitats esportives podran realitzar-se entre les 6 del matí i les 11 de la nit. No es pot agafar el cotxe particular ni el transport públic per a acudir a les vies o espais on es té previst fer l’activitat física.

L’Ajuntament de Gandia ha publicat unes recomanacions sobre la pràctica esportiva en la Fase 0 que podeu consultar ací.

D’altra banda, la nostra companya Anna Blanco va ser entrevistada el passat divendres a la nit per Jèssica Crespo en el programa “La qüestió”, d’À Punt, per a parlar sobre com seria la seua eixida de dissabte per a realitzar activitat física i traslladar alguns consells dels entrenadors del club. Podeu vore la seua intervenció a partir del minut 2:17:27 en este enllaç.

Jèssica Crespo entrevista a Anna Blanco en À Punt.