Pilar Rubio i Joan Andreu Morant competeixen en el Campionat d’Espanya Màster a l’Aire Lliure

La prova es disputa a la localitat gaditana de San Fernando. També participa Genaro Rey, del CA Playas de Castelló, que s’entrena a Gandia amb Pepe Clavier.

Dos atletes del Club d’Atletisme Safor Teika competiran este pont d’octubre al Campionat d’Espanya Màster a l’Aire Lliure, que se celebra a la localitat gaditana de San Fernando. Es tracta de Joan Andreu Morant, que participarà en les proves de llargada i 100 m.l., i Pilar Rubio, en les de 1.500 i 5.000 m.l.

També per als atletes veterans ha estat una temporada atípica, marcada per la crisi del coronavirus. Andreu Morant (M60) disputarà el seu tercer campionat d’Espanya, ja que ell va començar a practicar atletisme fa només dues temporades, animat per la seua filla, la discòbola i entrenadora del club Mar Morant. L’any passat en el nacional a l’aire lliure de Sagunt va ser setè a la final dels 100 m.l. i també va quedar en setè lloc en el concurs de llargada.

Enguany va disputar el nacional baix sostre, a Antequera (Màlaga), que es va celebrar al març tot just una setmana abans de decretar-se el confinament, i on es va penjar dues medalles de plata, una en salt de llargada i una altra en els 60 m.l. En esta ocasió Andreu Morant competirà en llargada dissabte a les 17.15 hores, i en els 100 m.l. diumenge a les 17.20 hores.

Per la seua banda, Pilar Rubio (F40) assenyala que acudeix «forta físicament i psicològicament» però reconeix que ha tingut dificultats per a entrenar-se en ple estiu. Diumenge a les 21.30 h correrà els 1.500 m.l. i dilluns a les 11 del matí els 5.000 m.l., una prova en la qual debuta. En els 1.500 m.l. l’alacantina té més experiència i parteix amb la huitena millor marca dels inscrits. En un control de marques, el setembre passat a Petrer, va fer un temps de 4:47.56. En esta mateixa prova, però en el nacional màster a l’aire lliure de Sagunt en 2019, va aconseguir un bronze.

També competirà en llançament de martell Genaro Rey, que milita al CA Playas de Castelló i s’entrena a Gandia amb Pepe Clavier. El campionat se celebra amb tots els protocols de seguretat davant del coronavirus i a porta tancada, però es podrà seguir en “streaming” pels canals oficials de la RFEA.