Pilar Rubio queda quarta en els 800 metres llisos en el Campionat Europeu Màster disputat a Madrid

L'atleta del Club d'Atletisme Safor Delikia Sport va completar la distància en 2:19.70 a la final i millora la seua marca respecte al nacional.
Pilar Rubio en l'europeu màster, dijous passat a Madrid.
Pilar Rubio en l’europeu màster, dijous passat a Madrid.

L’atleta veterana Pilar Rubio (W40) va aconseguir una meritòria quarta posició en el XII Campionat d’Europa Màster en Pista Coberta, que se celebra a Madrid fins a este dissabte. L’atleta va prendre l’eixida en els 800 metres llisos dimecres passat, i va passar a la final de dijous, on va completar la distància en 2:19.70, a gairebé dos segons de la tercera classificada, la irlandesa Annette Quaid (2:17.90). La campiona europea va ser l’espanyola Mayte Martínez (2:16.59), mentre que la plata va ser per a la britànica Lisa Palmer-Blount, amb 2:17.17. La competició es va celebrar al Centre Esportiu Municipal Gallur.

Es tracta del seu primer europeu baix sostre i el va haver de preparar en un temps rècord, compaginant-ho amb les competicions de cross. No obstant això, anava a Gallur amb la segona millor marca, però s’hagué de conformar amb la «medalla de xocolata».

Amb tot, en este europeu Pilar Rubio millora la seua marca en els 800 respecte al XXIX Campionat d’Espanya Màster en Pista Coberta, celebrat a Salamanca el passat 3 de març, on la fondista va fer 2:26.54, que li va valdre la medalla de bronze. En aquella cita també va aconseguir un altre bronze en els 1.500 m.l, amb un crono de 4:53.75.

Rubio també ha destacat esta temporada d’hivern en cross, amb la victòria en l’autonòmic junt amb l’equip del CA Safor a Castelló, la 14a posició en el nacional d’esta modalitat per clubs que va tindre lloc a Gijón, o la 13a posició amb la selecció valenciana en el 100è Campionat d’Espanya de Camp a Través disputat a Mèrida.

L’alacantina entrena a la pista d’atletisme d’Elda amb un gandià, Daniel Faus, que és el seu entrenador des de fa dues temporades. Després de la Setmana Santa començarà a preparar la pretemporada a l’aire lliure.