Pluja de medalles en els campionats autonòmics junior i juvenil a l’aire lliure

Els atletes ‘groguets’ van assolir quatre metalls al juvenil d’Elx i 9 més en el júnior de Castelló. Belén Sospedra aconsegueix una mínima nacional en els 100 metres tanques. Yago de la Fuente (triple salt), Óscar Gimeno (martell) i Aina Olaso (javelina) viatgen este cap de setmana al Campionat d’Espanya Sub20, a Madrid.
Óscar Gimeno i Yago de la Fuente.

El Club d’Atletisme Safor Teika va competir el passat cap de setmana en dos campionats autonòmics a l’aire lliure, el de la categoria Sub18 (Juvenil), celebrat a Elx, i el Sub20 (Junior), a Castelló. En l’autonòmic juvenil es van aconseguir 4 medalles (dues d’or, una de plata i una altra de bronze), i en el júnior, 9 metalls (tres ors, tres plates i tres bronzes), si bé cal matisar que pel protocol de mesures sanitàries anticovid no hi hagué acte de lliurament de medalles.

Mario Rico i Aina Olaso.

En el júnior, a Castelló, van ser or Yago de la Fuente en triple salt (14.16 m.) i Óscar Gimeno en martell de 6 kg (56,70 m.). Va ser plata Aina Olaso en javelina amb 31.73 m., i bronze Mario Rico en els 110 m.t. amb un temps de 16.13. També va participar Binta Watt en els 100 m.l.

Nerea Almiñana i Belén Sospedra.

En el juvenil, a Elx, van ser or Borja Ortega als 1.500 m.l. (4:07.21), Mónica Pascual en els 400 m.l. (1:01.19) i Claudia Martínez en triple salt (11.84 m.). Van aconseguir la plata Belén Sospedra en els 100 m.t. (14.46, amb mínima nacional), Nerea Almiñana en martell (44.36 m.l.), i Neus Sansaloni en els 800 m.l., amb un crono de 2: 27.88. Van ser bronze Álvaro Burguera (1,71 m.) i Sofia Rchi (1,60 m.), tots dos en alçada, i Claudia Martínez en llargada, amb 5.39 metres.

Álvaro Burguera i Neus Sansaloni.

També participaren Jhossue Richards Manaca (200 m.l.), Manel Soler (400 m.l.), Vicente José Gimeno (alçada), Carla Pons (100 m.l. i 200 m.l.), Lisaura Aguilera (200 m.l.), Judit Blasco (200 m.l.), Neus Sansaloni (400 m.l.), Carla Breco (3.000 m.l.), Laura Sanchis (llargada i triple salt), Aitana Ferrairó (llargada i triple salt), Laia Almenar en javelina, i Kristina Shahnazaryan en els 400 m.l. i 800 m.l. Un altre grup va prendre part en un control de marques.

Claudia Martínez, Mónica Pascual i Borja Ortega.

Amb estos esdeveniments el club dóna per acabada la seua participació en els campionats autonòmics. D’altra banda, este cap de setmana se celebra a l’estadi de Vallehermoso de Madrid el Campionat d’Espanya Individual Sub20 (Junior). Per a esta cita estan inscrits tres atletes: Yago de la Fuente (triple salt), Óscar Gimeno (martell), i Aina Olaso, en javelina.