Quart lloc per als equips masculí i femení en l’autonòmic absolut de clubs

El campionat, organitzat per l'entitat ‘grogueta’, es va celebrar dissabte passat a la pista Toni Herreros de Gandia. Pilar Vázquez aconsegueix una mínima A per al nacional absolut en els 3.000 metres obstacles i millora la seua marca amb 10:28.

El Club d’Atletisme Safor Teika va aconseguir el quart lloc amb el seu equip masculí i amb el femení, en la Final A del Campionat Autonòmic Absolut de Clubs a l’Aire Lliure, disputada dissabte passat a la pista Toni Herreros de Gandia, a porta tancada, i organitzada pel mateix club. En xics el CA Playas de Castelló va quedar primer, seguit del CA Gandia, i tercer va ser el Fent Camí Mislata. També van participar, a més del Safor, el CA Els Sitges, el CA Elche Decatlón, CA Torrent i València Club d’Atletisme. Els xics del Safor es van quedar a un punt de pujar al tercer lloc del podi.

Pilar Vázquez, una de les atletes més destacades de la competició, en una imatge d’arxiu. / Foto: J. Cloquell.

Respecte de les xiques, van ser primeres les del CA Playas de Castelló, segones les del València CA i terceres les del CA Silla. A més del Safor van competir el CA Torrent, CA Sprint Montcada, Atletisme Diànium i CA Vila-real. De la competició del Safor cal destacar la marca de Pilar Vázquez en els 3.000 metres obstacles, amb un espectacular crono de 10:28.56, que suposa mínima A per al nacional absolut, a disputar a Getafe a finals de juny, a més de millor marca personal i rècord absolut de club.

El director esportiu del club, David Melo, va indicar que, en el cas dels xics, «vam reservar atletes titulars perquè la nostra prioritat és estar al màxim per a la segona jornada de Primera Divisió, que es disputa este diumenge a Valladolid», tot i que igualment va felicitar als atletes per este quart lloc, «ja que els qui van competir, ho van donar tot per l’equip i fregaren el podi». En xiques algunes baixes d’atletes importants com les de Claudia Martínez o Belén Sospedra privaren a l’equip de ser, probablement, terceres.

Respecte del combinat masculí del Safor, van quedar segons en les seues proves Sergio Argul (1.500 m.l.), Yago de la Fuente (triple salt) i l’equip 4×400, format per Jorge Boscà, Guillem Tapia, Trinitario Pons i Josuer Armando Rosero. Van ser tercers Daniel Lusilla (100 ml), Guillem Tapia (800 ml), Vicente Gimeno (alçada), Rubén Mayor (pes), Dian Iskrenov (disc), Arturo Climent (martell) i l’equip 4×100, format per Daniel Lusilla, Víctor García Palomino, Bernat Pérez i José Giner.

També van competir Bernat Pérez, Salvador Gómez, Trinitario Pons, Jordi Atienza (en els 100 ml), José Giner (200 ml), Víctor García Palomino (400 ml), Querubín Estarlich (3.000 ml), Mario Rico (110 mt), Marc Pérez (400 mt), Abdelhafid Said (3.000 m.obst), Víctor Leca (perxa), Iván Duarte (llargada), Borja Climent (javelina) i Antonio Ferrer en els 5.000 m. marxa.

Pel que fa a l’equip femení, va ser primera Pilar Vázquez en els 3.000 m.obst. Van quedar segones Marian Ruiz (3.000 m.l.), Irene Escrivà (perxa), Aina Olaso (javelina) i Ángela Casanova en els 5.000 metres marxa. Van ser terceres Sofia Rchi (alçada), Nayara Vila (llargada), Joana Escrivà (pes) i Nerea Almiñana en martell.

També van participar Carla Pons, Alexia Pedrós, Almudena de Quero, Rosa Castellà i Maria Evangelista (en els 100 ml), Binta Kelle Watt (200 ml), María Martínez (400 ml), Mònica Pascual (800 ml), Neus Mas (1.500 ml), Alba Ortega (100 mt), Noelia Faus (400 mt), Aitana Ferrairó (triple salt), Marta Alonso (disc), l’equip 4×100, format per Almudena de Quero, Maria Evangelista, Carla Pons i Binta Kelle Watt; i l’equip 4×400, format per Lisaura Aguilera, Alexia Pedrós, Sofia Rchi i Neus Sansaloni.