Quarta plaça per a l’equip femení cadet en el Campionat d’Espanya per Clubs

Les xiques van quedar per darrere de clubs amb gran nivell i major pressupost: el Cueva de Nerja (guanyadores), el Playas de Castelló (segones) i l’Agrupació Atlètica de Catalunya, que van ser terceres. La final femenina es va celebrar dissabte passat a Castelló. Ángela Casanova va aconseguir el rècord de la competició en els 3.000 metres marxa.
Equip cadet femení del CA Safor Teika amb els seus entrenadors a Castelló, dissabte passat.

El CA Safor Teika va aconseguir una molt meritòria quarta plaça amb el seu equip femení Sub16 (Cadet) en el XV Campionat d’Espanya per Clubs. La final femenina es va celebrar dissabte passat a Castelló. Les xiques van competir contra l’andalús Cueva de Nerja-UMA (que es va fer amb la victòria), el Playas de Castelló (segon lloc), l’AA de Catalunya, de Barcelona, (tercer), el català CA Canovelles (cinquè), el València Club d’Atletisme (sisé), l’AD Marathon, de Madrid, (seté), i l’UCAM-Cartagena, que va quedar en últim lloc.

«En 2018 les xiques van ser huitenes, en 2019 aconseguiren el seté lloc, i esta temporada tan difícil han quedat quartes, lluitant de tu a tu davant equips de major pressupost i grans escoles de base», va assenyalar el director esportiu del club, David Melo, al temps que va agrair «el suport dels nostres clubs filials per a este campionat; La Rabosa, Guadassuar i el Garbí, i per descomptat, a tots els entrenadors que estan darrere d’estes grans atletes». Melo va posar en valor que el resultat obtingut a Castelló evidencia la «bona generació d’atletes» formades a l’escola del CA Safor en els darrers anys.

Cal destacar a Ángela Casanova, que va aconseguir rècord del campionat en els 3.000 metres marxa, amb un temps de 14:26.83 (millor marca nacional Sub16 de la temporada 2020), i imposant-se a l’actual campiona d’Espanya cadet, Griselda Serret. També van guanyar les seues respectives proves Mireia Tudela en alçada, amb 1,57 metres, i Irene Escrivà en perxa, amb 2,80 m.

Van ser segones Binta Kelle Watt (100 m.l.) i María Martínez (CA Guadassuar) en els 300 m.l. Quedaren en tercer lloc Olivia Burgess (1.500 m. obs.) i Alejandra Álvarez, en javelina. La resta de l’equip va estar format per Alicia Crespo (600 m.l.), Paula Maiques (1.000 m.l.), Rosa Sais (3.000 m.l.), Elena Martínez (100 m.t.), Sara Gregori (300 m.t.), Mireia Pérez (llargada), Miriam Vercher (triple salt), Joana Escrivà (pes), Mireia Escrivà (martell), i Carmen Escrihuela, en disc.

El combinat de rellevistes 4×100 m. va ser Binta Kelle Watt, Alejandra Álvarez, Elena Martínez i Mireia Pérez; i en el de 4×300 m. van estar María Martínez, Sara Gregori, Alicia Crespo i Sara Mascarell. Claudia Estevan va ser reserva i va fer els 100 m.l. fora de concurs. El campionat es va desenvolupar complint l’estricte protocol de seguretat anticovid, sense espectadors. L’ús de mascaretes, obligatòries en totes les instal·lacions, la neteja, desinfecció i higiene en espais i material de competició, la presa de temperatura en els accessos i la distància de seguretat mínima de 1,5 metres van ser algunes de les mesures que es van dur a terme.

Amb esta prova el CA Safor Teika finalitza el seu calendari de competicions per a esta atípica temporada 2020, que arriba a la seua fi, i ja pensa en com desenvolupar la pròxima campanya, que també estarà marcada pel coronavirus, a expenses del que decidisca la Reial Federació Espanyola d’Atletisme.