Recepció en l’Ajuntament de Gandia a l’equip femení del CA Safor Teika pel seu ascens en la lliga de clubs

L'alcalde, José Manuel Prieto, va felicitar divendres a les atletes i al cos tècnic pel seu esforç després d'un any complicat per la pandèmia. Les xiques competiran en la Primera Divisió del Campionat d’Espanya de Clubs.

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, acompanyat pel vicealcalde, Josep Alandete, i la regidora d’Esports, Lydia Morant, van rebre divendres passat en el saló de plenaris de l’Ajuntament a l’equip femení del Club d’Atletisme Safor Teika, amb motiu del seu recent ascens a Primera Divisió, el passat mes de juny a Sòria. Este resultat permetrà a les xiques competir la temporada que vé en el Campionat d’Espanya de Clubs Absolut, junt a l’equip masculí del Safor, que va ascendir a la mateixa categoria fa dues temporades i s’ha mantingut en esta.

L’equip femení amb entrenadors moments abans de la recepció, a la seu del club.

Les xiques són Ángela Casanova, Pilar Vázquez, Claudia Martínez, Nayara Vila, Neus Sanasaloni, Binta Kelle Watt, Joana Escrivà, Nerea Almiñana, Irene Escrivà, Camila Estrebou, Alexia Pedrós, Sofía Rchi, María Evangelista, Belén Sospedra, Aina Olaso, Lisaura Aguilera, María Pérez, Almudena de Quero, Noelia Faus, María Martínez i Mónica Pascual. En la trobada també van estar presents el president del club, Vicent Boscà, la gestora esportiva, Lidia Balada, i els entrenadors David Melo, José Barrios, Iván Martínez i Pepe Clavier.

La capitana de l’equip, Pilar Vázquez, va recordar que en les últimes cinc temporades les xiques havien arribat a la final, però sempre es quedaven a les portes de l’ascens, i per fi, enguany, aconseguiren l’objectiu.

El director esportiu, David Melo, va presentar una a una a les atletes a les autoritats municipals, tot destacant que es tracta d’un equip molt jove, on la menor té 14 anys. Melo també va tindre paraules d’agraïment per a eixes atletes que van intentar classificar-se en temporades anteriors i no van poder, «perquè este ascens també és un èxit d’elles». Va afegir que el club, tot i les restriccions per la pandèmia, va tancar la millor temporada a l’aire lliure de la seua història, no sols per este ascens, sinó per la presència en nombrosos campionats d’Espanya dels seus atletes en totes les categories. «Estem davant d’una de les millors generacions de l’atletisme local i comarcal», va concloure.

Per la seua banda, José Manuel Prieto va felicitar les atletes i al cos tècnic per «l’esforç i perseverança després d’un any complicat i exigent a causa de la pandèmia», i els va desitjar més èxits i triomfs per a la temporada que vé, que començarà en breu.