Un total de 25 corredors del club van finalitzar la marató de València

L'expedició de ‘groguets’ va eixir diumenge passat a primera hora del matí en un autobús fletat pel club. Rubén Camarena, amb la seua participació a la carrera, va voler retre un homenatge a un company de feina, Eduardo, que va faltar tot just fa un any. La vallera Neus Sansaloni va competir diumenge a Oviedo en el Campionat d'Espanya de Cross per Federacions, on va quedar sisena amb la selecció valenciana.
Grup de corredors populars ‘groguets’ en arribar a València amb autobús diumenge passat.

Un total de 25 corredors populars del Club d’Atletisme Safor Teika van finalitzar diumenge passat la Marató de València Trinidad Alfonso EDP. Els tres millors temps del club van ser els de Vicente Bel·lán (2:41:15, el 531è de la classificació general), Luis Villacañas (2:58:24), i Luis Valencia, amb 3:01:45. També hi van participar Fernando Robles, Vicente Pérez, Alejandro Climent, Quino Milvaques, Germán Carbonell, Justo Insa, Rubén Camarena, Enrique Moragues, Mónica Magaña, Valeria Moreno, Sergio Moreno, José Ignacio Sanrosendo, Julio Algora, Rosana Torres, Fernando Boronat, Francisco Jordà, Andrés Figueres, Iván Moreno, Juanjo Moreno, Joaquín Sesé, Natalia Gómez i Artur Vélez.

Un dels maratonians del grup, Rubén Camarena, va voler retre diumenge un homenatge a Eduardo Navarro Monzó, company de treball a l’empresa Basor Electric, qui va morir de manera sobtada per un ictus el 16 de desembre del 2020 als 58 anys. “Va ser ell qui a principis de 2020 ens va animar que ens apuntàrem a la marató virtual de València, que es va celebrar eixe any entre els dies 2 i 5 de desembre, però ell ja no la va poder fer”, explica. Per això, Camarena va decidir apuntar-se a la marató presencial i popular d’este 2021, “perquè les meues cames foren les d’Edu i fer realitat el seu desig”.

Rubén Camarena amb la seua dona, Susana Serra, a la meta de la marató.

Camarena, que no tenia dorsal en 2020, es va apuntar a la llista d’espera i a mitjans d’agost li van confirmar que tenia plaça. A partir d’aleshores va començar a entrenar per a la gran cita. Diumenge passat l’organització li va lliurar, generosament, dues medalles de finalista, i una d’elles la donarà a la família d’Edu, que vivia a Gandia tot i que era natural de Potries.

Escolta l’entrevista a Rubén Camarena en el programa ‘A Córrer’ d’ÀPunt Ràdio, en el minut 21.

Els ‘groguets’ venien preparant-se la marató des de feia setmanes, amb ajuda d’entrenadors del club. L’entitat els va facilitar el desplaçament a la capital, i el divendres anterior hi hagué un sopar, conegut col·loquialment com a “sopar de la pasta”, en un restaurant de la platja de Gandia, per a lliurar-los els dorsals, amb tot el protocol de seguretat anticovid.

Cross a Oviedo
D’altra banda, també diumenge, la vallera Neus Sansaloni va competir en el Campionat d’Espanya CSD de Camp a Través Sub18 i Sub16 per Seleccions Autonòmiques, com a integrant de la selecció valenciana Sub18. Les valencianes foren sisenes en una prova que guanyà en esta categoria el combinat català.

Neus Sansaloni, a l’esquerra, amb l’equip Sub18 a Oviedo.