Artur Vélez: ‘Per a nosaltres la Cursa és un dia de convivència entre les persones que formem l’empresa’

Artur Vélez és conseller delegat de Tableprint Internacional, una empresa dedicada a la fabricació de components d'envasos de fusta per al sector agroalimentari establida a Miramar. És casat, i té dos fills. Soci del CA Safor Teika, està convençut que la Cursa de les Empreses de la Safor-ESIC és un bona iniciativa per a la comarca, de fet des de la primera edició la prova ha tingut una gran acollida en la seua empresa. En l’edició d’enguany participaran la majoria dels treballadors de la plantilla. Després de la Cursa ja és una tradició per a ells fer un esmorzar a Bellreguard.
Artur Vélez.

Com a soci del club i corredor, ¿quina és la seua experiència en el Safor? ¿Qui li va animar a entrar?
-Jo vaig entrar fa uns cinc anys a través de Vicent Caudeli. Jo portava correns un parell d’anys abans, i també he practicat uns altres esports, com pàdel o futbol. En estos moments no tinc massa temps per a entrenar en grup, però pertànyer al club m’ajuda a fer activitat física amb regularitat, a més estic informat de les activitats que es fan, i és un orgull col·laborar en un club amb esta trajectòria històrica.

¿Com es va crear Tableprint Internacional?
-Ens dediquem a la transformació de fusta i fabriquem components d’envasos per al sector agroalimentari. Es una empresa jove, que es va crear fa 14 anys, però uns altres socis ja venien del mateix sector. Tenim 40 treballadors. Els nostres clients estan en la Comunitat Valenciana, empreses fabricants d’envasos. Estos envasos els usen unes altres empreses exportadores, per tant viatgen per tota Europa.

¿Quants treballadors participaran en esta Cursa de les Empreses de la Safor-ESIC?
-Enguany en som 27, en diferents equips, de totes les edats. Alguns equips s’han configurat segons l’estat de forma dels corredors, però mai ens hem proposat fer cap tipus de marca, participem més pel comboi. L’empresa els ha animat a inscriure’s, però ells, que han participat en les dues edicions anteriors, ho fan realment perquè els agrada. Després de la cursa sempre fem un esmorzar a Bellreguard.

¿Han preparat la Cursa d’alguna manera especial?
-Sobretot enguany hem incidit en la samarreta, que serà tècnica, l’hem encomanada a una empresa. Enguany el disseny és molt original, esperem que agrade i ajude a fer pinya.

¿La Cursa ha ajudat a millorar les relacions en l’entorn laboral?
-Per a nosaltres la Cursa, i l’esmorzar posterior, és un punt de trobada per a treballadors que habitualment no coincideixen en els departaments, per tant crea molta unió, a més, un diumenge. Suposa un dia de convivència entre les persones que formem l’empresa, i l’esperem en el calendari amb molta il·lusió.

¿Animaria a unes altres empreses a apuntar-se?
-Totalment, és una gran experiència, un dia de germanor, i a més de fer esport, de compartir valors. / Text:  Josep Camacho.