La pista municipal d’atletisme de Gandia ja té el rètol amb el nom de Toni Herreros

L’acte d’inauguració, que s’ha anat ajornant per la pandèmia, va tindre lloc finalment dijous passat amb una nodrida representació de l'esport local, familiars i autoritats municipals. • El Govern local va aprovar la denominació el desembre del 2020 a proposta del CA Safor Teika com a homenatge a qui fora un dels impulsors de l'atletisme a la ciutat.
Acte d’homenatge, dijous passat. / Foto: Àlex Oltra.

Dijous passat va tindre lloc a la pista municipal d’atletisme de Gandia la inauguració oficial del recinte amb el nom de Toni Herreros. Va ser un dels pioners de l’atletisme a la ciutat, vinculat al Club d’Atletisme Safor Teika fins al 22 de maig del 2015, la data de la seua sobtada mort, amb 58 anys. Herreros també va ser coordinador del Servei Municipal d’Esports de Gandia, i tècnic-directiu de la Federació d´Atletisme de la Comunitat Valenciana.

La proposta va partir del CA Safor Teika i el novembre del 2020 la va adoptar per unanimitat el Consell Municipal d’Esports. La Junta de Govern Local, en sessió celebrada l’11 de desembre del 2020, va aprovar esta denominació. Faltava celebrar un acte d’inauguració com este, que s’ha anat endarrerint per la pandèmia, fins a arribar a una situació sanitària millor.

Amb este homenatge es pretén reconèixer la seua trajectòria com a entrenador, però sobretot el seu paper com un dels impulsors i introductors de la pràctica de l’atletisme professional a Gandia, ja que des dels anys 80 va contribuir a crear un planter de joves apassionats per este esport, un llegat que ha anat passant a la següent generació, fins al punt que actualment són nombrosos els joves que despunten en campionats d’Espanya i internacionals.

L’acte de dijous va consistir a descobrir, a l’entrada de la pista d’atletisme, el rètol encarregat pel Servei d’Esports, que porta el nom i el seu bust, en presència dels seus familiars, autoritats municipals i membres del CA Safor Teika , entre ells el president, Vicent Boscà, i alguns expresidents. També hi van ser presents directius dels altres clubs d’atletisme, el CC El Garbí i el CA Gandia Alpesa, altres entitats esportives de la ciutat i fins i tot associacions de veïns com la del Raval.

Entre les autoritats locals no hi van faltar l’alcalde, José Manuel Prieto, la regidora d’Esports, Lydia Morant, i portaveus dels grups polítics municipals. A més, es dóna la circumstància que la vídua d’Herreros, Amparo Victoria, és, des d’esta legislatura regidora d’Habitatge.

Amparo Victoria.

Victoria va comentar, emocionada, que l’atletisme “era la passió de Toni, i així ho va transmetre a tots els seus atletes, crec que ha deixat empremta en cadascun”. Va agrair este detall al club i a l’ajuntament, també en nom dels seus fills; Carlos i Júlia.

Per la seua banda, Prieto va afirmar que “Gandia sempre honora a les seues persones més il·lustres, i Toni va contribuir a l’ànima de la ciutat amb l’esport, per això el mínim que podíem fer era dedicar-li la pista d’atletisme, amb l’objectiu que es projecte en el futur”.

D’esquerra a dreta, per ordre d’antiguitat, els expresidents assistents a l’acte, Xavier Estruch, Pepe Clavier, Enrique González, Pep Fuster i l’actual, Vicent Boscà. / Foto: J. C.

El president del club, Vicent Boscà, va assenyalar que Herreros va ser “tota una institució, molt més que un entrenador, per a nosaltres és l’escut protector d’un club que es va fer gran gràcies a ell, i és un honor haver-lo tingut amb nosaltres, perquè ens va inculcar la passió per l’atletisme”.

A més, va recordar que el club també li ret homenatge cada any amb la 10K Nocturna de la Platja de Gandia-Memorial Toni Herreros, i cada mes de maig amb la pujada de diversos socis al Cim de la Safor, a Vilallonga, a 1.013 metres d’alçada. / J.C.

>> PER A SABER MÉS…

Els primers atletes. Desembre de 2019.
El club i la pista d’atletisme de Gandia. Març de 2020.
Entrevista a Pepe Clavier. Juliol de 2019.
Entrevista a Amparo Victoria. Gener de 2021.
Notícia de quan es va aprovar la denominació de la pista per part de la Junta de Govern Local. Desembre de 2020.